Jaką metodą osobiście wykonać reklamę na samochodzie?

Folia reklamowa na służbowym pojeździe jest najbardziej opłacalną formą reklamy. Jest znakomitą propozycją na pewne reklamowanie, produktu, własnej marki czy oferowanych usługi. Mobilność, opcja dotarcia do nowych grup konsumentów to główna cecha grafik promocyjnych na busach, ciężarówkach – autach.

W jaki sposób przygotować reklamę – okleić własny samochód?

Wbrew wymysłom leniwych, bynajmniej nie jest to niezwykle trudna procedura. Zależnie od tego, jaki posiadamy koncept na swoją reklamę, takiej technologii wykonania będziemy musieli użyć. Najpopularniejszą – znaną oraz najprostszą do samodzielnego stworzenia jest wektorowa grafika promocyjna cięta z folii samoprzylepnych. Jak się więc zabrać do wykonania naszego dzieła?

W pierwszej kolejności wypada rozpocząć od wzorca plastycznego, inaczej co i gdzie musi się znaleźć, w jakiej kolorystyce, jak duże i najistotniejsze, na jakich częściach samochodu. Pod kątem faktu jak rozplanujemy umieszczenie własnych napisów na poszczególnych podzespołach – elementach pojazdu, będziemy musieli dopasować typ okleiny oraz opcjonalnie sposób jej aplikacji. Proponujemy amatorom, aby startowali od jak najbardziej prostych fragmentów karoserii. Czemu ? – bo folia reklamowa w takich miejscach (gładkich) okaże się najłatwiejsza do przyklejenia – wyklejenia oraz dodatkowo, cena folii na płaskie nawierzchnie będzie tańsza od folii np. odlewanych.

Początkowy etap – przygotowujemy ofertę reklamową na pojeździe.

Od czegoś takiego wszystko się inicjuje. Stanowi to pierwszy i obowiązkowy krok, przybliżający nas do finalizacji projektu, którym ma być oblepione w rewelacyjną reklamę na pojazd. Żeby przygotować taki koncept, doskonale by było mieć jakikolwiek program do grafiki. Przeważnie stosowane do przygotowywania grafik – reklam, są programy ze „stajni” Adobe i Corela. W przypadku gdy posiadamy zainstalowany na laptopie którąkolwiek z odmian na przykład Illustratora, to trzeba sporządzić fotografie z prostopadłej lokalizacji (nigdy nie pod kątem), dwóch boków i tyłu busa. Następnie należy precyzyjnie zmierzyć pojazd w „realu” – specjalnie byśmy mieli możliwość pracować nad designem w jakiejś skali. Rekomendujemy wykorzystywanie skali bądź 1:1, bądź 1:10. Zapobiegniemy w ten sposób omyłki przy eksportach projektów do programów tnących ewentualnie drukujących naszą zaprojektowaną grafikę. Jeżeli mamy już zdjęcia busa, znamy jego prawdziwe gabaryty, mamy w posiadaniu laptop i odpowiedni program plastyczny, to jesteśmy w stanie zacząć przygotowywanie naszej reklamy.

Do poczytania dla ciekawskich: taśmy pakowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>